Als Inside Sales-professional bevind je je op een cruciaal snijpunt: je moet voortdurend schakelen tussen de verwachtingen van de klant en de doelen van je organisatie. Dit vraagt om een gezonde dosis lef. Zonder zelfvertrouwen mis je kansen om door te vragen, proactief te handelen en zowel up- als cross-sellmogelijkheden te benutten. Inside Sales vereist dat je durft uit te dagen en klantbehoeften scherp analyseert, terwijl je de bedrijfsdoelstellingen nooit uit het oog verliest.
In deze opleiding leer je hoe je een perfecte balans kan creëren tussen klanttevredenheid en interne verwachtingen. Je ontwikkelt de vaardigheden om sterke klantrelaties op te bouwen, terwijl je strategisch bijdraagt aan de omzetgroei van je organisatie. Met de juiste dosis assertiviteit en creativiteit leer je niet alleen de juiste vragen te stellen, maar ook innovatieve oplossingen te bieden. Durf te groeien naar een proactieve Inside Sales-professional die zowel voor de klant als voor het bedrijf het verschil maakt.
Doelstellingen
Na deze opleiding kan je:
- het referentiekader van Inside Sales begrijpen en je KPI's en KSI’s duidelijk in kaart brengen;
- proactief inspelen op klantbehoeften en verkoopkansen maximaal benutten (up- en cross-selling);
- de juiste vragen stellen om de subtiele en onbewuste behoeften van de klant te ontdekken;
- assertief en overtuigend communiceren om sterke klantrelaties op te bouwen;
- klantgerichte offertes opstellen en deze doeltreffend opvolgen;
- zelfverzekerd omgaan met interne bedrijfsdoelstellingen, zonder de klantrelatie te schaden.
Kortom, je groeit naar een assertieve en klantgerichte Inside Sales-professional met de tools om je rol proactief in te vullen.
Pluspunten
Deze opleiding combineert praktijkgerichte kennis met interactieve leermethodes, zoals rollenspellen en groepsdiscussies. Onder leiding van Eric Loockx, een ervaren trainer met meer dan 20 jaar in commerciële en leidinggevende functies, werk je aan je vaardigheden en leer je hoe je meer lef en zelfvertrouwen kan integreren in je verkoopstrategie.
Getuigenissen
Ik heb echt iets kunnen bijleren tijdens deze cursus, en zou het zeker aanbevelen aan een collega. Sterke punten zijn de afwisseling tussen theorie en praktijk, ook de persoonlijke toets van de docent maakt de cursus aangenaam om te volgen.
Leen Vloemans, Planning & Traffic Executive, VMMa - Vlaamse Media Maatschappij
Deze opleiding was boven alle verwachtingen! Heel goed gegeven met praktische tips en tricks, kortom de moeite waard om te volgen!
Tiffany Verhaert, salesassistant, Euro-Sprinters
Doelgroep
Deze opleiding is ideaal voor beginnende Inside Sales-professionals die hun kennis en vaardigheden willen verdiepen, én voor ervaren Inside Sales die hun aanpak durven en willen vernieuwen én verfijnen.