Op zoek naar een interessante les, praktische workshop of meerdaagse training...
Op zoek naar een interessante les, praktische workshop of meerdaagse training...
Op zoek naar een interessante les, praktische workshop of meerdaagse training...
Op zoek naar een interessante les, praktische workshop of meerdaagse training sociale vaardigheden? Hier vind je een overzicht van al onze sociale opleidingen. Met een cursus sociale vaardigheden ontwikkel je nieuwe onderhandeltechnieken, beslis je sneller en efficiënter en overtuig je anderen van jouw keuzes en aanpak.
In een cursus sociale vaardigheden leer je efficiënt(er) communiceren op de werkvloer. En daar heeft iedereen baat bij! Je leert contacten leggen, maar het gaat verder. Via een praktische workshop sociale vaardigheden ontdek je de kracht van verbale en non-verbale communicatie. Zo komt je boodschap aan en verbeter je de samenwerking van je team. Je maakt komaf met interne conflicten en groeit uit tot een vertrouwenspersoon binnen je organisatie.
Omdat iedereen anders is, is er niet 1 cursus sociale vaardigheden. Aan welke softskills kan je werken?
Met de juiste sociale vaardigheden kan je je medewerkers positief beïnvloeden beïnvloeden. Met transparantie en duidelijke communicatie kom je heel ver. In een cursus sociale vaardigheden leer je hoe je wederzijds vertrouwen opbouwt en collega’s aan je zijde krijgt.
Of misschien wil je graag iets veranderen. Leuk, maar verwacht je aan weerstand. Tijdens een sociale vaardigheidstraining leer je hoe je zulke uitdagende gesprekken constructief aanpakt.
Socialer worden in een professionele context? Ook leidinggevenden kunnen veel inspiratie putten uit een cursus sociale vaardigheden. Want je leert hoe je duurzame contacten legt en een open bedrijfssfeer creëert. Na een cursus sociale vaardigheden worden inspireren en motiveren jouw drijfveren. Zit je team toch met problemen? Dan weten ze dat jouw deur altijd openstaat.
Sociale opleidingen zijn ideaal voor wie beter wil leren onderhandelen. Deals sluiten en knopen doorhakken vragen om vertrouwen. Tijdens een workshop sociale vaardigheden ontdek je nieuwe onderhandeltechnieken en -strategieën. Pas ze toe en ontwikkel je eigen efficiënte onderhandelstijl. Deze sociale vaardigheden komen ook van pas tijdens vergaderingen of netwerkmomenten. Na een sociale vaardigheidstraining haal je meer rendement uit elk gesprek en leg je vastberaden en met plezier nieuwe contacten.
Goed samenwerken kan niet zonder sociale vaardigheden. En dat houdt meer in dan gewoon spreken en luisteren. Tijdens een cursus sociale vaardigheden staan we stil bij de belangrijkste communicatietechnieken en -strategieën, zodat je op een constructieve manier in dialoog kan gaan met medewerkers. Tijdens een sociale vaardigheden cursus leer je onder andere meer over:
Sociale vaardigheden ontwikkelen, vraagt tijd. Ga vooral niet overhaast te werk, maar leg je toe op een specifiek onderdeel. Reflecteer over situaties op de werkvloer. Wat verloopt vlot en wat stroef? Zo’n analyse is waardevol en legt je werkpunten bloot. Het hart op de tong? Prima, maar een spraakwaterval die niet luistert, boekt amper resultaten. Vraag bijvoorbeeld aan collega’s wat ze van jouw aanpak vinden. Bang voor kritiek? Dan weet je meteen welke sociale vaardigheidstraining je moet volgen.
Leg je snel contacten, heb je aandacht voor ieders mening en zie je kritiek als een meerwaarde? Dan ben je sociaal intelligent. Sociale intelligentie is je vermogen om slim te handelen binnen menselijke relaties. Tijdens een sociale vaardigheden cursus ontdek je hoe je manier van communiceren de relaties met (potentiële) klanten en medewerkers beïnvloedt. Hoe hoger je scoort op vlak van sociale intelligentie, des te groter en positiever je impact. Je invloed vergroten? Volg dan verschillende sociale opleidingen en vergaar een straffe set aan sociale vaardigheden.
Met de juiste sociale vaardigheden kan je je in elke situatie gemakkelijk uitdrukken. Teamleden weten meteen waar het op staat, terwijl je ruimte laat voor feedback. Dat schept duidelijkheid en verkleint de kans op conflicten. Tijdens een cursus sociale vaardigheden leer je verbale en non-verbale signalen van je medewerkers opvangen en correct interpreteren. Zo weet je wat er speelt op de werkvloer. Want niet iedereen durft zijn of haar mening te delen. Spijker je sociale vaardigheden bij en krijg iedereen aan boord.
Absoluut, en de ene is er al beter in dan de andere. Maar net als elke andere vaardigheid, kan je ook sociale vaardigheid leren. Of nee, je moét het leren. Want wie effectief kan communiceren met anderen in verschillende situaties, is een betere medewerker.