Social media zijn een essentieel onderdeel van de communicatie- en marketingstrategie van jouw bedrijf. Maar haal je wel het maximum uit je socialmediastrategie? Hoe zorg je ervoor dat prospecten en klanten via sociale media de weg vinden naar jouw producten en diensten? En hoe behoud je de controle over al die verschillende kanalen? In de opleiding social media marketing leer je in 1 dag hoe je de bekende marketingprincipes toepast op jouw social media marketingplan.
Doelstellingen
In deze opleiding krijg je een antwoord op volgende vragen:
- Hoe kan social media marketing zorgen voor meer klanten?
- Welke marketingmix van sociale media moet ik inzetten om resultaten te behalen?
- Is mijn socialmediastrategie voldoende concreet en meetbaar?
- Hoe zet ik mijn strategie om in een haalbaar plan?
- Hoe optimaliseer ik mijn socialmediakanalen?
- Hoe kan ik mijn ROI meten?
Toegespitst op jouw bedrijf!
Geef vooraf jouw concrete vragen en case door, zodat de opleiding helemaal toegespitst wordt op jouw bedrijf!
Na deze opleiding heb je alles in handen om jouw sociale media op een doordachte en pragmatische manier aan te pakken:
- Je weet het juiste kanaal te gebruiken voor de juiste doelgroep en hoe je de aandacht kan verdelen.
- Je kan de ideale marketingacties bepalen op basis van jouw doelstellingen.
- Je stelt je contentstrategie en -plan op, zodat je er meteen mee aan de slag kan.
- Je leert om te gaan met feedback en crisissituaties op sociale media.
- Je weet welke KPI’s je moet vooropstellen om de gewenste ROI te behalen.
- Je weet perfect hoe je je plan telkens weer kan optimaliseren en bijschaven, zodat je de controle behoudt over je sociale media.
Pluspunten
Een doorgewinterde socialmediaexperte geeft de opleiding. Je kan vooraf je vragen en ervaringen doorsturen. Zo is de opleiding toegespitst op jouw noden.
Deze opleiding scoort
8.7
Getuigenissen
De opleiding was goed opgebouwd en zeer goed gegeven. Deze opleiding is zeker nuttig voor personen die heel weinig kennis hebben van sociale media en het professioneel gebruik ervan.
Jonathan Clément, sales planning analyst, D'Ieteren Auto Import
Ondanks de theoretische aanpak van de syllabus was er ruimte genoeg voor iedereen om ook praktische vragen te stellen, die rechtstreeks toepasbaar zijn in de dagdagelijkse aanpak van je werkzaamheden. Ook het informele contact met de lesgever vond ik zeer prettig.
Sabrina Kermans, backoffice medewerker, Van Lanchot Kempen Wealth Management
Fijne docente die hands-on informatie kon geven. Ik kan onmiddellijk aan de slag met wat ik geleerd heb. Ook leuk dat de groep zo klein was, iedereen vulde elkaar aan waar nodig.
Elien Van Baelen, communicatiemedewerkster, Voka - Kamer van Koophandel
Doelgroep
Deze opleiding richt zich tot:
- marketingmanagers
- communicatiemanagers
- brand- en productmanagers
- conversation managers
- zelfstandig consultants
Kortom, iedere communicatie- of marketingprofessional die sociale media als volwaardig marketingkanaal in de marketing- en/of communicatiestrategie wil integreren.