90 % van de surfers die op zoek is naar een product, dienst of gewoon wat informatie, begint zijn of haar zoektocht op Google of Bing. Als je niet op de eerste pagina met zoekresultaten staat, besta je simpelweg niet. Hoog tijd dus om met zoekmachine-optimalisatie (SEO) op de eerste pagina te geraken - en liefst op de eerste plaats!
De principes van SEO of Search Engine Optimization leer je tijdens deze praktische opleiding boordevol concrete tips. Zo weet je op het einde van de opleiding waarop je moet letten als je een website laat bouwen of teksten klaarstoomt voor het web.
Doelstellingen
Na deze opleiding 'Scoren in Google':
- Weet je welke zoektermen mensen gebruiken tijdens hun zoektocht op Google of andere zoekmachines.
- Kan je de inhoud en teksten van je website optimaliseren om met die zoektermen een toppositie te verkrijgen.
- Weet je hoe je via interne en externe links je positie kan verbeteren en versterken.
- Ken je de technische en vormelijke aspecten die een topscore in Google bemoeilijken.
- Kan je je zoekmachine-optimalisatie verder verfijnen op basis van logfile-analyse.
- Krijg je inzicht in de mogelijke kruisbestuiving tussen social media en Search Engine Optimization (SEO).
Deze opleiding scoort
8.4
Getuigenissen
De opleiding was heel praktijkgericht en er werd zelfs een kleine audit voorzien van de bedrijven. Heel interessant!
Sarah Steemans, Marketeer, Belorta
Actueel, bruikbaar, laagdrempelig, goed uitgelegd!
Ruben Peeters, vertaler, TxT-IBIS
De expertise van de lesgever is zeer doorgedreven, waardoor je met heel wat praktische tools naar huis gaat.
Melissa Van Dessel, communication manager, Innopa
Doelgroep
Deze opleiding is geknipt voor:
- marketeers
- webmasters
- e-businessmanagers
- contentmanagers
- communicatieverantwoordelijken
- projectverantwoordelijken
- copywriters