Generation Y: de eerste generatie die te jong is om te weten hoe de wereld er uitzag zonder internet. De talenten van morgen 'connecten', bloggen, chatten en surfen alsof het nooit anders is geweest. Maar wat is nu belangrijk voor jou als rekruteerder? En hoe benader je als bedrijf deze digital natives? Welke rol speelt recruitment marketing? Ontdek er alles over in deze opleiding.
Doelstellingen
Tijdens deze workshop maak je kennis met de meest gebruikte online communicatievormen. Je leert hoe je via verschillende media je doelgroep bereikt, maar ook hoe je er nuttige informatie over sollicitanten op terugvindt. En hoe je je rekruteringsbudget binnen de perken houdt.
Na het volgen van deze opleiding:
- Ken je de verschillende soorten media en kan je er in je dagelijkse praktijk onmiddellijk mee aan de slag.
- Heb je inzicht in de nieuwste manieren van rekruteren en integreer je ze in je rekruteringsstrategie.
- Kan je in je rekruteringsproces strategisch gebruik maken van social media.
Je eindigt de dag met een concreet stappenplan, een blik op de return on investment, de valkuilen en mogelijke oplossingen.
Pluspunten
De docent deelt zijn ervaringen met social media in het rekruteringsproces. Valkuilen, oplossingen, tips en trucs komen uitgebreid aan bod.
Je gaat naar huis met een stappenplan voor je social mediastrategie en met tools die je helpen om je rekruteringsbudget efficiënter te beheren.
Getuigenissen
Deze cursus is gewoon een must als je meer wil weten en vooral doen op vlak van recrutering via social media. Het is een zeer interactieve sessie, net wat ik nodig had! Ik heb mijn rugzak weer bijgevuld.
Britt Janssens, communications officer, NautaDutilh
To the point, no nonsens zeer praktisch aangepakt, veel tips die onmiddellijk toepasbaar zijn zonder grote investeringen.
Gunter Gellaerts, office manager, MACC Benelux
De opleiding heeft mijn verwachtingen overtroffen. Erg interessant en praktisch bruikbaar tijdens een job in rekrutering.
Fran Van Buggenhout, recruiter, PZ
Deze opleiding bouwde de nodige brug waar ik naar op zoek was tussen hr en marketing. Het bood de nodige tools om op een effectieve manier social media en digitale marketing in te zetten voor de zoektocht naar talent.
Natalie Moriau, C&B Manager, NaMo Consulting
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor:
- rekruteringsverantwoordelijken
- selectieverantwoordelijken
- hr-medewerkers
- hr-businesspartners
- hr-managers