Vandaag is klantervaring meer dan ooit hét element waarmee organisaties zich van elkaar onderscheiden. 50 % van de klanten geven aan dat er slechts 1 slechte ervaring nodig is om naar de concurrent over te stappen.
- Wil je de klantervaring van je bedrijf verbeteren?
- Ben je geïnteresseerd in enkele strategische richtlijnen, maar vooral in hoe je de klantervaring operationeel kunt verbeteren?
- Ben je op zoek naar op feiten gebaseerde kennis en de juiste toolbox om de ervaring van je klanten te optimaliseren?
- Wil je hands-on advies om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te verbeteren?
In deze opleiding leer je op een praktische manier hoe je klantervaring in kaart te brengen, te optimaliseren en te meten.
Doelstellingen
De opleiding is opgebouwd rond het Customer Experience Canvas, een praktisch houvast om je programma rond klantervaring in te richten.
In de twee dagen leer je:
- Hoe inzichten te krijgen in de verwachtingen van de klant
- Hoe je de klantenreis praktisch kunt uittekenen
- Hoe klantervaring te meten en terug te koppelen naar je processen
- Wat te doen als het op een moment fout loopt
- Op welke manier je de organisatie kan richten op een betere klantervaring
We gaan verder dan de traditionele modewoorden als Net Promoter Score® of consumentenpersona's en laten zien waarom deze dingen misschien een slecht idee zijn. Tegelijkertijd reiken we je de juiste tools aan om je klantervaring te optimaliseren en oefenen we zodat je de technieken onder de knie krijgt.
Pluspunten
- Voor de opleiding nemen we contact op om kennis te maken en naar je verwachtingen te polsen. Zo kunnen we hier rekening mee houden tijdens de opleiding.
- Een aantal weken na de opleiding bellen we je terug om te kijken of er na de opleiding nog vragen gerezen zijn.
- Je krijgt toegang tot handige manieren om je klantervaringsprogramma op te zetten (Customer Experience Canvas), templates om je klantervaring in kaart te brengen (CX statement en CX design).
Getuigenissen
De cursus werd goed gebracht en de trainer (Annelies) speelde voldoende in op de noden/vragen van diegene die deelnamen aan de training. Naar het einde toe van de training werd er voldoende stilgestaan bij de persoonlijke key take-aways. Een goede aanpak om écht eens stil te staan bij de elementen die de deelnemers persoonlijk uit deze tweedaagse hebben gehaald.
Dave Florus, Senior Consultant/Expert, Methis Consulting
Zeer professionele opleiding, zowel de inhoud als de docent. Dankzij de kleine groep kon er persoonlijk opgeleid worden ifv onze noden. Een aangenaam kader en zeer getalenteerde docent!
Koen Verschueren, Customer Service Manager, CSP Zeebrugge Terminal
Zeer waardevolle training met een enthousiaste en bekwame facilitator. Voldoende praktijkinsteek en aangepast aan mijn persoonlijke context. Een zeer positieve "customer experience"!
Charlotte Deforche, Senior Principal, Moore Strategy & Operations
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor professionals die direct of indirect verantwoordelijk zijn voor de klantervaring binnen hun eigen organisatie. Je bent:
- marketing manager
- customer service/experience/success manager
- operations manager
Kortom, iedereen die customer experience management beter wil begrijpen en implementeren binnen zijn of haar organisatie.