Cookie Disclaimer

Door gebruik te maken van onze site ga je akkoord met functionele en analytische cookies. Daarnaast gebruiken we marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden waarvoor wij je akkoord nodig hebben. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy-en cookieverklaring.
Menu
Logo
Logo

Mini MBA: Business Essentials in Management

Opleidingstype

InCompany

Opleider

NCOI Learning

Meer informatie Download brochure
Editie

Nieuw

Wil je dit met iemand delen? Mail door
Algemeen
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

MODULE 1: INTRODUCTION AND FINANCIAL MANAGEMENT (part 1)

A. Introduction

  • Defining the learning objectives
  • Initial steps in the improvement project

B. Financial management

  • How an organization works
  • Evaluating potential growth
  • Launching production trajectories
  • Salary negotiations
  • Strategic and financial planning
  • Market analysis and commercial negotiations
  • Presenting quarterly figures, expectations, long-term targets
  • The impact of your decisions on the financial results
  • The importance of teamwork at the top of an organization

MODULE 2: STRATEGIC MANAGEMENT

A. Towards a better focus in a targeted fashion

  • The components of a sound strategic plan
  • The importance of consequent and organization-wide strategic choices and how to make these choices
  • The importance of a correctly formulated mission and how to formulate that mission
  • The difference between corporate strategy and market strategy
  • The relationship with stakeholders: options and modi operandi.
  • An overview of strategic models that can help you develop a market strategy: Boston Matrix, Ansoff analysis, generic strategies, SWOT analysis...
  • Implementing a strategy in a successful organization based on the 7-S approach (McKinsey)

MODULE 3: HUMAN RESOURCES MANAGEMENT

A. Fundamentals for happy and motivated employees

  • Recruitment and selection: recruitment channels, selection rules and pitfalls, types of contracts
  • Welcoming new employees
  • Remuneration: basic principles, salary as motivator, remuneration dos and don'ts,
  • Career paths, career management
  • The manager's role in the training and development of employees
  • Evaluation: the importance of performance reviews
  • Bidding employees farewell
  • Social consultation

MODULE 4: PROJECT MANAGEMENT AND CHANGE MANAGEMENT

A. Turning projects into concrete results effectively

  • The growing importance of a project-based approach
  • The organizational aspect of projects: the ‘format’ aspect, the ‘I’ aspect, the ‘we’ aspect
  • What forces and interests come into play in projects?
  • How to set up a project?
  • How to increase your chances of success through project planning and project management?

B. Change management

  • How do employees regard change projects? Where does resistance arise?
  • Basic principles of successfully convincing people of change
  • How to boost your success rate? Practical recommendations and step-by-step plan

MODULE 5: MARKETING AND SALES

A. A well-thought-out marketing and sales policy in response to a competitive market environment

1. Business strategy

  • Deciding on one of the three business values
  • Deciding on the most optimal product-market mix
  • Four strategies to escape from a commodity
  • Discovering potential for growth and ditto strategies

2. Brand strategy

  • Determining brand value, brand profiles and a communication model to match
  • Determining the existing and desired image
  • Determining the value proposition
  • Different positioning strategies and brand structures

3. Communication strategy

  • Segmented marketing planning
  • Integrated communication
  • Determining the media matrix
  • Managing the ROI of your marketing planning

BUSINESS CASE COACHING

Optional evening sessions until 7.30 p.m.

MODULE 6: ORGANIZATION AND LEADERSHIP

A. Leadership as a cornerstone of corporate success

  • The difference between leading and leadership
  • The 4 important dimensions of leadership
  • Vision, inspiration and passion within the framework of leadership
  • How to deal with egoistic exchanges, a lack of excellence and political games in organizations

MODULE 7: SUPPLY CHAIN MANAGEMENT

A. Experience the dynamics between sales, operations, procurement and distribution

  • Setting up and managing a modern supply chain
  • The dynamics of supply chain management
  • The added value of cross-functional collaboration and decision taking
  • Via the business game 'The Fresh Connection' you will gain a more in-depth insight into the Sales & Operations Management concept. Possible business strategies (product leadership, customer intimacy and operational excellence) and their impact on supply chain management will also be discussed.
  • For this particular session, we would ask you to bring your own laptop.

MODULE 8: FINANCIAL MANAGEMENT (part 2)

A. Estimating, analysing and evaluating knowledgeably

  • How to read a balance sheet and a profit and loss account?
  • What can you learn from your customers' and suppliers' annual accounts?
  • The importance of financial analysis and translating that into a financial policy
  • How to perform an investment analysis?
  • What does an expenses and revenue analysis entail?
  • How to draw up a better financial plan and budget?

MODULE 9: INDIVIDUAL BUSINESS CASE PRESENTATION

Data

Mini MBA: Business Essentials in Management

Heb je nog vragen?
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Webinar Unlimited
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting!

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze. Deze korting is niet geldig op opleidingen van NCOI Business School.
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen