Cookie Disclaimer

Door gebruik te maken van onze site ga je akkoord met functionele en analytische cookies. Daarnaast gebruiken we marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden waarvoor wij je akkoord nodig hebben. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy-en cookieverklaring.
Menu
Logo
Logo
  • Home
  • MBA: Master of Business Administration opleiding

MBA: Master of Business Administration opleiding

Eindelijk een MBA voor jou! NCOI Business School maakt erkend topniveau toegankelijk.

Ben jij klaar voor je volgende carrièrestap? Dan hebben we eindelijk een MBA-opleiding Master of Business Administration voor jou. Een erkende MBA in België! Ontwikkel je management skills. Verdiep je bedrijfskennis. Neem afstand en kijk met nieuwe inzichten naar de uitdagingen in je organisatie. Met de MBA-masteropleiding zet je jezelf op de kaart. Modulair en inpasbaar in je drukke privé- en werkagenda.
Algemeen
Inhoudelijk
Inhoudelijk

Programma

Hoe vertaal je de strategische visie van jouw organisatie naar de daily operations? Hoe realiseer je groei? En hoe ontwikkel je wendbaar leiderschap in een veranderende werkcontext? Dat zijn de focuspunten van het MBA-programma, bestaande uit 60 ECTS.

Dankzij deze sterke basis kan jij bijdragen aan de strategische ontwikkeling van de organisatie, leer je procesgericht denken en handelen, heb je zicht op de financiële performance van de organisatie en hebben de diverse kanten van organisatieontwikkeling geen geheimen meer voor je. 
 


Kernprogramma

De 5 kernmasterclasses vergroten je bedrijfskundige en vakinhoudelijke actuele kennis in de kerndomeinen van Business Administration. Tijdens de masterclasses krijg je een diep inzicht in het betreffende domein en wordt er ingespeeld op de impact van megatrends op business zoals o.a. generatieve AI en sustainability. 

Naast inspirerende lessen met focus op de praktijk wordt in elk van onze kernmasterclasses tijdens een wetenschapscollege toonaangevend onderzoek binnen de context van de masterclass besproken. Daarmee zet je deze kennis meteen om in je dagdagelijkse werksituatie. Je rondt elke masterclass af met een businesscase als evaluatie waarin je theorie en praktijktoepassing combineert. 
   
  • Masterclass Strategisch Leiderschap 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Fundamentele concepten binnen leiderschap
    • Kenmerken, stijl en gedrag van leiders 
    • Passend leiderschap
    • Authentieke leiders en hun volgers
    • Benaderingen van leiderschap in een complexe omgeving
    • Ethische en maatschappelijke aspecten van leiderschap
    • Leiderschap in teams en bij organisatieverandering
    • Leiderschapsontwikkeling en strategisch leiderschap
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu direct vertaald naar business
  • Masterclass Strategisch Management 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Strategie als integraal proces
    • Perspectieven op strategisch management 
    • Industrie- en Contextanalyse: externe factoren
    • Interne factoren: resources en core capabilities 
    • Ontwikkeling van competitieve voordelen
    • Keuzemodellen bij strategievorming 
    • Formuleren van ondernemingsstrategie 
    • Ondernemingsstrategie: implementatie en -realisatie
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu direct vertaald naar business
  • Masterclass Financieel Management 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Financiële rapportage en analyse
    • Tijdswaarde van geld, investeringen en cashflow
    • Investeringsanalyse en selectie
    • Werkkapitaalbeheer
    • Financieringsanalyse en besluitvorming
    • Plannen en budgetteren 
    • Management controle
    • Corporate governance  en ESG
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu in finance direct vertaald naar business
  • Masterclass Operations Management 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Impact van digital techology en AI op operations management
    • Procesontwerp en procesbeheersing
    • Operational KPI's om de business performance van een organisatie te bepalen
    • Procesanalyse en improvement, met aandacht voor lean operations
    • Het (her)inrichten van een organisatie
    • Planning en control
    • Maatschappelijk verantwoord procesmanagement
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu direct vertaald naar business
  • Masterclass Business Development 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Strategie en businesswaarde
    • Keydrivers in klantwaarde, waardeketen en waardecreatie
    • Opportuniteiten voor lange termijn ontwikkeling en groei
    • New business development
    • Businessmodel en businessplan
    • Branding en klantacquisitie
    • Organisatie en funding, aantrekkelijkheid en haalbaarheid
    • Verdedigen en implementeren van het businessidee
    • Wetenschapscollege: wetenschap in innovatiemethodologie en new business van nu direct vertaald naar business



Eén masterclass naar keuze

Dankzij de keuzemasterclass personaliseer je jouw MBA programma. Zo laat je je programma nog beter aansluiten bij jouw opleidings- en organisatienood. Maak je keuze uit één van onze 5 keuzemasterclasses waarin jij je wenst te verdiepen. 
  • Masterclass Changemanagement 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Actuele trends en ontwikkelingen binnen change
    • Perspectieven op organisational change:
    • fasemodellen en slaagfactoren
    • Diagnose verandernoodzaak en verandercapaciteit
    • Veranderdynamiek, weerstand en bereidheid
    • Aangrijpingspunten voor change
    • Changestrategieën en interventiemethoden
    • Realisatie en evaluatie van change
  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Strategisch marketingmanagement: inspelen op een veranderende marktomgeving
    • Marktanalyse en benutten van marketingintelligence 
    • Segmentatie, targeting en positionering
    • Concurrerentiestrategieën
    • Merkstrategie en creëren van een duurzame marktpositie
    • Strategie, branding en marketingcommunicatie
    • Customer relationship management
    • Internationale marketing en culturele diversiteit
    • Implementatie en controle
  • Masterclass Innovatiemanagement 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Innovatie en innovatiemanagement met aandacht voor de impact van megatrends zoals AI en Sustainability
    • De 'innovator's method'
    • Strategie en executie van innovatie
    • Innovatie: processen en modellen
    • Open innovatie en Intellectual Property
    • Onzekerheid en innovatie
    • De innovatieve organisatie
    • Leren en onderzoeken
  • Masterclass Organisatieontwikkeling en HR 6 EC
    (8 dagdelen)
    • HRM-concepten en context
    • Future of work
    • Organisatiecultuur en cultuurverandering
    • High performance work systems - strategie en HR
    • High performance work systems - motivatie en intrapreneurship
    • Duurzame inzetbaarheid en strategische workforce planning
    • Strategisch talentmanagement en talentontwikkeling
    • Leiding geven aan professionals
    • Changemanagement
  • Masterclass Digitale Transformatie 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Digitale technologie en innovatie: fundamentele concepten
    • Digitale transformatie en digital first
    • Klantnetwerken en platform businessmodellen
    • Digitalisering als strategische asset voor waardecreatie
    • Innoveren, experimenteren en adapteren
    • Digitale disruptie
    • Digitaal leiderschap en talent
    • De digitale organisatie

 

Integratieprogramma

In de 3 modules van het integratieprogramma staan de ontwikkeling van je professionele vaardigheden en het omzetten van je kennis in de praktijk centraal. 

De ontwikkeling van onderzoekend vermogen en persoonlijke ontwikkeling vormen een rode draad in het MBA programma. Op die manier bereiden we je voor om aan de slag te kunnen gaan met de uitdagingen waar je vandaag de dag in organisaties en hun snel ontwikkelende context mee geconfronteerd wordt.

 
  • Masterclass Research Methods 3 EC
    (3 bijeenkomsten)
    • Deze module heeft als doel om de verworven kennis omtrent toepassingsgericht onderzoek effectief te implementeren binnen de context van een organisatieprobleemgericht onderzoek. Aan de hand van de juiste onderzoeksmethode verwerf je een beter inzicht en formuleer je kritische aanbevelingen voor het organisatieprobleem.
  • Masterclass Professionaliseren als MBA'er 6 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • In deze module staat de ontwikkeling van jouw professionele skills centraal. Regie nemen over je eigen ontwikkeling, ethisch en moreel handelen, resultaatgerichtheid en wendbaarheid, diversiteit, interprofessioneel samenwerken en professioneel werken. Dankzij doelgerichte training en begeleiding door ervaren experten, vakbekwaam en taakvolwassen in een professionele context.
  • Module Masterproef15 EC
    (2 bijeenkomsten en individuele begeleiding)
    • In je masterproef pas je alles wat je geleerd hebt toe op een strategisch vraagstuk of actueel project uit jouw organisatie. Onder deskundige individuele begeleiding toon je je onderzoekend vermogen aan en werk je een concrete oplossing van je project uit voor je organisatie.  

 

Programma

Hoe vertaal je de strategische visie van jouw organisatie naar de daily operations? Hoe realiseer je groei? En hoe ontwikkel je wendbaar leiderschap in een veranderende werkcontext? Dat zijn de focuspunten van het MBA-programma, bestaande uit 60 ECTS.

Dankzij deze sterke basis kan jij bijdragen aan de strategische ontwikkeling van de organisatie, leer je procesgericht denken en handelen, heb je zicht op de financiële performance van de organisatie en hebben de diverse kanten van organisatieontwikkeling geen geheimen meer voor je.
 

Kernprogramma

De vijf kernmasterclasses vergroten je bedrijfskundige en vakinhoudelijke actuele kennis in de kerndomeinen van Business Administration. Tijdens de masterclasses krijg je een diep inzicht in het betreffende domein en wordt er ingespeeld op de impact van megatrends op business zoals o.a. generatieve AI en sustainability. 

Naast inspirerende lessen met focus op de praktijk wordt in elk van onze kernmasterclasses tijdens een wetenschapscollege toonaangevend onderzoek binnen de context van de masterclass besproken. Daarmee zet je deze kennis meteen om in je dagdagelijkse werksituatie. Je rondt elke masterclass af met een businesscase als evaluatie waarin je theorie en praktijktoepassing combineert. 
   
  • Masterclass Strategisch Leiderschap 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Fundamentele concepten binnen leiderschap
    • Kenmerken, stijl en gedrag van leiders 
    • Passend leiderschap
    • Authentieke leiders en hun volgers
    • Benaderingen van leiderschap in een complexe omgeving
    • Ethische en maatschappelijke aspecten van leiderschap
    • Leiderschap in teams en bij organisatieverandering
    • Leiderschapsontwikkeling en strategisch leiderschap
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu direct vertaald naar business
  • Masterclass Strategisch Management 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Strategie als integraal proces
    • Perspectieven op strategisch management 
    • Industrie- en Contextanalyse: externe factoren
    • Interne factoren: resources en core capabilities 
    • Ontwikkeling van competitieve voordelen
    • Keuzemodellen bij strategievorming 
    • Formuleren van ondernemingsstrategie 
    • Ondernemingsstrategie: implementatie en -realisatie
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu direct vertaald naar business
  • Masterclass Financieel Management 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Financiële rapportage en analyse
    • Tijdswaarde van geld, investeringen en cashflow
    • Investeringsanalyse en selectie
    • Werkkapitaalbeheer
    • Financieringsanalyse en besluitvorming
    • Plannen en budgetteren 
    • Management controle
    • Corporate governance  en ESG
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu in finance direct vertaald naar business
  • Masterclass Operations Management 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Impact van digital techology en AI op operations management
    • Procesontwerp en procesbeheersing
    • Operational KPI's om de business performance van een organisatie te bepalen
    • Procesanalyse en improvement, met aandacht voor lean operations
    • Het (her)inrichten van een organisatie
    • Planning en control
    • Maatschappelijk verantwoord procesmanagement
    • Wetenschapscollege: wetenschap van nu direct vertaald naar business
  • Masterclass Business Development 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Strategie en businesswaarde
    • Keydrivers in klantwaarde, waardeketen en waardecreatie
    • Opportuniteiten voor lange termijn ontwikkeling en groei
    • New business development
    • Businessmodel en businessplan
    • Branding en klantacquisitie
    • Organisatie en funding, aantrekkelijkheid en haalbaarheid
    • Verdedigen en implementeren van het businessidee
    • Wetenschapscollege: wetenschap in innovatiemethodologie en new business van nu direct vertaald naar business



Eén masterclass naar keuze

Dankzij de keuzemasterclass personaliseer je jouw MBA programma. Zo laat je je programma nog beter aansluiten bij jouw opleidings- en organisatienood. Maak je keuze uit één van onze 5 keuzemasterclasses waarin jij je wenst te verdiepen. 
  • Masterclass Changemanagement 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Actuele trends en ontwikkelingen binnen change
    • Perspectieven op organisational change:
    • fasemodellen en slaagfactoren
    • Diagnose verandernoodzaak en verandercapaciteit
    • Veranderdynamiek, weerstand en bereidheid
    • Aangrijpingspunten voor change
    • Changestrategieën en interventiemethoden
    • Realisatie en evaluatie van change
  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Strategisch marketingmanagement: inspelen op een veranderende marktomgeving
    • Marktanalyse en benutten van marketingintelligence 
    • Segmentatie, targeting en positionering
    • Concurrerentiestrategieën
    • Merkstrategie en creëren van een duurzame marktpositie
    • Strategie, branding en marketingcommunicatie
    • Customer relationship management
    • Internationale marketing en culturele diversiteit
    • Implementatie en controle
  • Masterclass Innovatiemanagement 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Innovatie en innovatiemanagement met aandacht voor de impact van megatrends zoals AI en Sustainability
    • De 'innovator's method'
    • Strategie en executie van innovatie
    • Innovatie: processen en modellen
    • Open innovatie en Intellectual Property
    • Onzekerheid en innovatie
    • De innovatieve organisatie
    • Leren en onderzoeken
  • Masterclass Organisatieontwikkeling en HR 6 EC
    (8 dagdelen)
    • HRM-concepten en context
    • Future of work
    • Organisatiecultuur en cultuurverandering
    • High performance work systems - strategie en HR
    • High performance work systems - motivatie en intrapreneurship
    • Duurzame inzetbaarheid en strategische workforce planning
    • Strategisch talentmanagement en talentontwikkeling
    • Leiding geven aan professionals
    • Changemanagement
  • Masterclass Digitale Transformatie 6 EC
    (8 dagdelen)
    • Digitale technologie en innovatie: fundamentele concepten
    • Digitale transformatie en digital first
    • Klantnetwerken en platform businessmodellen
    • Digitalisering als strategische asset voor waardecreatie
    • Innoveren, experimenteren en adapteren
    • Digitale disruptie
    • Digitaal leiderschap en talent
    • De digitale organisatie

 

Integratieprogramma

In de 3 modules van het integratieprogramma staan de ontwikkeling van je professionele vaardigheden en het omzetten van je kennis in de praktijk centraal. 

De ontwikkeling van onderzoekend vermogen en persoonlijke ontwikkeling vormen een rode draad in het MBA programma. Op die manier bereiden we je voor om aan de slag te kunnen gaan met de uitdagingen waar je vandaag de dag in organisaties en hun snel ontwikkelende context mee geconfronteerd wordt.

 
  • Masterclass Research Methods 3 EC
    (3 bijeenkomsten)
    • Deze module heeft als doel om de verworven kennis omtrent toepassingsgericht onderzoek effectief te implementeren binnen de context van een organisatieprobleemgericht onderzoek. Aan de hand van de juiste onderzoeksmethode verwerf je een beter inzicht en formuleer je kritische aanbevelingen voor het organisatieprobleem.
  • Masterclass Professionaliseren als MBA'er 6 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • In deze module staat de ontwikkeling van jouw professionele skills centraal. Regie nemen over je eigen ontwikkeling, ethisch en moreel handelen, resultaatgerichtheid en wendbaarheid, diversiteit, interprofessioneel samenwerken en professioneel werken. Dankzij doelgerichte training en begeleiding door ervaren experten, vakbekwaam en taakvolwassen in een professionele context.
  • Module Masterproef15 EC
    (2 bijeenkomsten en individuele begeleiding)
    • In je masterproef pas je alles wat je geleerd hebt toe op een strategisch vraagstuk of actueel project uit jouw organisatie. Onder deskundige individuele begeleiding toon je je onderzoekend vermogen aan en werk je een concrete oplossing van je project uit voor je organisatie.  

 

Toegankelijk
Kwaliteit
Betaalbaar

MBA: Master of Business Administration opleiding

Eindelijk een MBA voor jou! NCOI Business School maakt erkend topniveau toegankelijk.
Heb je nog vragen?
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Download infobrochure
Plan persoonlijk gesprek
Inschrijven infosessie
Contacteer ons
Download je opleidingscatalogus MBA: Master of Business Administration
waarin het volledige programma uitgelegd staat
waarin het volledige programma uitgelegd staat