Een collega vertelt je hoe je een situatie beter aanpakt. Je leidinggevende tikt je op de vingers. Of een klant wijst je op een fout. Hoe ga je om met feedback? En hoe geef je zelf op een constructieve manier negatieve maar oprechte feedback? Wat doe je met emotionele reacties? In deze opleiding krijg je antwoord op deze en veel meer vragen. Ook leer je alles over motiverende gespreksvoering.
Doelstellingen
Deze opleiding leert je in 1 dag - via de praktijk, met cases uit je eigen werkervaring en in kleine groepjes - het volgende:
- Je communicatie- en luistervaardigheden aanscherpen
- De situatie waarin je feedback krijgt, inschatten
- Verbale en non-verbale communicatie interpreteren en gebruiken
- Motiverende gespreksvoering toepassen
- Je eigen stijl van feedback geven verbeteren
Getuigenissen
Specifieke tips worden meegegeven al naar gelang werkomgeving en toepassing. Kleine groep waardoor communicatie onderling zeer vlot kon verlopen. Mogelijkheid tot uitwisselen van ervaringen met nuttige tips van zowel lesgever als medecursisten.
Jessie Vander Elst, diensthoofd, Electrabel
Een goede combinatie tussen theorie en praktijk, waarbij de docente voortdurend inspeelt op de concrete vragen en situaties waarmee de cursisten geconfronteerd worden.
Andrée Brouwers, adjunct van de directeur, VMSW Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen
In eerste instantie dacht ik dat de opleiding niet echt voor mij bestemd was maar uiteindelijk is deze heel goed bruikbaar in mijn dagdagelijkse job.
Silvie Speeckaert, retail business support, Lukoil Belgium
De opleiding wordt gegeven door een zeer aangename trainer. Ondanks dat de training online moest doorgaan, bleef het toch zeer goed te volgen, was er voldoende interactie en voldeed de training aan mijn verwachtingen.
Arno Creve, PR consultant, Mediafin
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor medewerkers die op een efficiënte en constructieve manier willen leren feedback te geven en ontvangen in gesprekken met klanten, leveranciers, managers of andere medewerkers.