Het aantal managementvennootschappen is in vijf jaar bijna verdubbeld. Almaar meer bedienden en kaderleden kiezen ervoor een managementvennootschap op te richten en zo minder belastingen te betalen. Dat blijkt uit recente cijfers van STATBEL.
Ondanks het feit dat de federale regering en de sociale inspectiediensten jacht maken op schijnzelfstandigen en oneigenlijke zelfstandige samenwerkingsvormen, en hierbij het gebruik van managementvennootschappen onder druk zetten, blijft de managementvennootschap een aantrekkelijk instrument om het inkomen van ondernemers (para)fiscaal te optimaliseren.
Wil ook jij weten voor wie en wanneer een managementvennootschap interessant is en hoe je deze zelfstandige samenwerkingsvorm stapsgewijs uitwerkt? Dan is deze webinar voor jou: onze docent legt je stap voor stap uit hoe je deze techniek aanpakt en je hierbij behoedt voor de arbeidsrechtelijke valkuilen.
Doelstellingen
Je ontdekt tijdens deze webinar de voor- en nadelen van de managementvennootschap : voor wie en wanneer is een managementvennootschap interessant en hoe je deze zelfstandige samenwerkingsvorm stapsgewijs uitwerkt. Technieken, risico's, gevolgen, do's-and-don'ts komen aan bod. Het resultaat is interessant voor je eigen onderneming of voor je professioneel advies.
Belangrijke opmerking:
Deze webinar focust op de arbeidsrechtelijke aspecten van de managementvennootschap vertrekkende vanuit het verschil tussen het werknemers- en zelfstandigenstatuut. Wil je meer verdiepen in de puur fiscale aspecten van deze optimalisatietechniek, dan verwijzen we je naar deze webinars van Fiscaal Informatief:
Deze fiscale webinars vormen op zich een goede aanvulling op het basiswebinar Managementvennootschap: arbeidsrechtelijke aspecten.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor:
- algemeen directeuren
- zaakvoerders
- leden van directiecomités
- juridisch adviseurs
- interne en externe accountants
- interne en externe (hoofd)boekhouders
- fiscaal en financieel adviseurs
- notarissen
- advocaten
- verzekeringsmakelaars