Nieuwe producten of diensten ontwikkelen is een uitdaging. Zo wil je producten of diensten ontwikkelen die aansluiten bij de noden van je klanten. Verder wil je dat je product of dienst de wow-factor heeft om een brede interesse op te wekken. Ver buiten de grenzen van je bestaande klantenportfolio. Tot slot dient het financiële en operationele plaatje te kloppen.
Hoe zorg je ervoor dat je producten voldoende vernieuwend zijn en blijven om te voldoen aan de vereisten van je klanten? Hoe creëer je een draagvlak of ‘management buy-in’ voor vernieuwing? Hoe overtuig je je stakeholders van de toegevoegde waarde van je innovatie en buig je weerstand om in sponsorship?
Deze opleiding wapent je met hands-on tools om innovatie waar te maken. Je leert innovatief denken en gaat aan de slag met praktische innovatiemethodes. Daarnaast maak je kennis met het business model canvas en diverse design thinking tools. Tot slot leer je hoe je jouw idee wervend kan pitchen aan je stakeholders.
Doelstellingen
Tijdens deze opleiding leer je hoe je:
- een innovatietraject effectief structureert
- succesvol nieuwe producten, diensten of business modellen ontwikkelt
- out-of-the-box creativiteit met in-the-box management verbindt
- je klanten betrekt bij het bedenken, ontwikkelen, testen en vormgeven van ideeën
- intern draagvlak creëert voor je innovatieve ideeën.
Naast ruime aandacht voor het innovatieproces richt de opleiding de focus op de vaardigheden en de menselijke kant die bij verandering komt kijken.
Zo zal je ontdekken hoe je:
- anders kan denken, omdenken, creatief denken
- vastgeroeste denkpatronen en gewoontes kan loslaten
Verwacht geen eenrichtingsverkeer wél een interactieve training, waarbij we de brug slaan naar je uitdaging én ervoor zorgen dat je effectief aan de slag gaat met de opgedane kennis. Tijdens deze training gaan theorie, cases en praktijk hand in hand. Kennisdeling en actieve participatie staan voorop.
Doelgroep
Managers, project managers, marketing professionals, R&D professionals, teamleads en bedrijfsleiders die willen leren innovatief denken te integreren in het bedrijf/de processen en de resultaten op een heldere manier willen kunnen presenteren mbv een business case.