Effectief communiceren gaat niet altijd vanzelf en loopt vaak niet van een leien dakje. Is de sfeer op jouw werkplek onverschillig of net gespannen? Voel je jezelf soms onzichtbaar in vergaderingen? Of botert het niet meteen met je nieuwe team? Dat is uiteraard vervelend. Maar er is goed nieuws: veel hangt af van je eigen manier van communiceren. De theorie van de axenroos en de kernkwadranten geven je een stevige houvast om je persoonlijke communicatiestijlen te herkennen. Tijdens deze opleiding ontdek je jouw stijl en leer je de invloed ervan op anderen te begrijpen.
Doelstellingen
Inzicht in je kernkwadranten is maar het begin. Want effectief communiceren leer je al doende. Dus focust deze 2-daagse opleiding op de praktijk: oefeningen, rollenspelen, cases ... Gaandeweg leg je je eigen sterktes en blinde vlekken bloot, en ondervind je hoe je constructief feedback geeft, invloed uitoefent en conflictsituaties omzeilt of ontzenuwt. Kortom: cruciale verbale en non-verbale communicatievaardigheden voor de werkvloer én daarbuiten.
Het resultaat van deze opleiding?
- Je brengt je eigen communicatiestijl in kaart, met alle sterke punten en valkuilen.
- Je gaat efficiënter om met kritiek en weerstand.
- Je voelt je gesprekspartner beter aan, van praatjes aan de koffieautomaat tot evaluatiegesprekken.
- Je werkt aangenamer samen met je collega’s en gaat met meer plezier naar het werk.
- Met je aangescherpte communicatievaardigheden bereik je sneller je doelen in vergaderingen en andere situaties.
Pluspunten
- Deze opleiding is een unieke en verrijkende ervaring met directe meerwaarde voor jezelf én voor het bedrijf! 'Doen' staat centraal tijdens deze interactieve workshop, via rollenspelen, cases en oefeningen.
- Je krijgt een duidelijke beschrijving van wie je bent met een zelfanalyse sjabloon
- Je ontvangt het managementboek "Out of Office", de succesformule voor harde werkers, geschreven door Sabine Tobback, de trainster van deze opleiding
Getuigenissen
Zeker genoeg ruimte voor zelfreflectie, leren op eigen tempo. Tijd genoeg om de praktische oefeningen af te maken. Je werkt uit je eigen case en dat vind ik zeer belangrijk!
Cindy Raes, accountmanager, Zetes Cards
De trainer beheerste de materie volkomen. Ze straalde rust uit en stelde de cursisten op hun gemak. De combinatie van les krijgen en oefeningen maken vond ik super. Daarom ga ik deze cursus zeker bij mijn collega's aanraden. Ik had een zeer goed gevoel op het einde van de opleiding. Het was ook een toffe groep, zeer homogeen.
Leo Goormans, Service Manager, Telenet
De positief coachende docent maakte de opleiding zo interessant en praktijkgericht mogelijk. Aan de hand van een toepasbaar model gaf de docent een kader dat je effectief in de praktijk kan gebruiken.
Joris Vanormelingen, beleidsondersteuner, Vlaamse Overheid - Agentschap Overheidspersoneel
De cursus was zeker geslaagd mede door de zeer goede docente die dankzij haar psychologische achtergrond elke leerling kon bijsturen.
Wendy Smits, Senior Technical Service Engineer, Kaneka Belgium
De opleiding voldeed aan meer dan mijn verwachtingen en gaat veel verder dan communiceren alleen. Ze geeft je inzicht in de diversiteit van personen en hoe ermee om te gaan tijdens het communiceren.
Marnic De Kimpe, Process Analyst CI, P&V Verzekeringen
De opleiding houdt je een spiegel voor over je communicatie en daagt uit om het beter te doen. Hier kan ik mee aan de slag, zowel professioneel als privé. Sabine is een prima trainer, het blijft boeiend. De oefeningen zijn volledig toegespitst op de ervaringen van de deelnemers.
Inge De Petter, Decision Maker Consumer Loans, Record Credits
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor alle professionals die belang hechten aan hun persoonlijke communicatiestijl en effectief willen leren communiceren.