Marketing is onderhevig is aan vele factoren waaronder communicatie, technologie en psychologie. Door - hoofdzakelijk - technologische ontwikkelingen is marketing sterk gediversifieerd. Maar dat wat aan de grondslag van marketing ligt, is hetzelfde gebleven.
Of je nu samenwerkt met de marketingafdeling of (beginnend) marketeer bent, je wil de marketingprincipes die overal aan de grondslag liggen, helder hebben.
Tijdens deze 2-daagse opleiding word je ondergedompeld in een brede waaier aan basisconcepten van marketing, levendig geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.
Doelstellingen
Stapsgewijs leer je waaruit een marketingplan bestaat, hoe je een marktanalyse uitvoert en waaruit een goede marketingmix bestaat. Je krijgt een compleet overzicht van alle actuele en relevante marketingtermen en -technieken. Theorie wordt afgewisseld met oefeningen en cases uit de praktijk, zodat je je kennis meteen kan toepassen.
Pluspunten
Opleiding met veel voorbeelden recht uit de praktijk. Je gaat ook zelf meteen aan de slag met praktijkoefeningen en cases. De interactie is afgestemd op je persoonlijke vragen.
Deze opleiding scoort
8
Getuigenissen
De opleiding overtrof mijn verwachtingen, in die zin dat ik als complete dummy niet helemaal zeker wist wat ik kon verwachten en ik er halvelings vanuit ging dat het misschien toch wat te moeilijk ging zijn. Maar niets was minder waar: het onderwerp werd op een zeer duidelijke, begrijpbare manier uitgelegd door een docent die duidelijke voorbeelden kon putten uit de bakken ervaring. Heel fijn om zaken mee te krijgen waar je echt iets mee bent en mee aan de slag kan!
Stéphanie Van Campenhout, Projectleider Werving, Agentschap Integratie en inburgering
Zeer sterke docent gezien zijn marktervaring en link tussen theorie en praktijk. Prijs-kwaliteit zeer goede opleiding.
Cedric De Ryck, Sales Director, BM Chemie
De opleiding was veel uitgebreider dan ik had verwacht. Zeer aangename docent!
Thierry Fasseur, Marketing Project Manager, Resengo
Doelgroep
Deze opleiding richt zich tot alle professionals die een gedegen basiskennis marketing willen verwerven waaronder:
- (startende) marketingmedewerkers
- sales- en accountmanagers
- commerciële medewerkers
- binnendienstmedewerkers
- projectmanagers of -medewerkers
- administratieve of financiële medewerkers