Cookie Disclaimer

En utilisant notre site, vous acceptez les cookies fonctionnels et analytiques. Nous utilisons également des cookies marketing à des fins de publicité et de personnalisation pour lesquels nous avons besoin de votre consentement. Dans la rubrique "Réglage des paramètres des cookies", vous pouvez indiquer vos préférences. Vous trouverez de plus amples informations dans notre déclaration de confidentialité et de cookies.
Sur ce site web, nous utilisons des cookies. Un cookie est un petit fichier simple qui est envoyé avec les pages de ce site web et stocké par votre navigateur sur le disque dur de votre ordinateur. Les informations qui y sont stockées peuvent être renvoyées vers nos serveurs lors de votre prochaine visite. Ces informations concernent votre comportement sur le site web. Il existe différents types de cookies tels que les cookies fonctionnels et analytiques. Les cookies fonctionnels ne sont pas soumis à la loi sur les cookies. Ces cookies ont un rôle fonctionnel au sein d'un site web. Pensez à un panier d'achat, à la mémorisation d'une connexion ou déterminez si d'autres cookies peuvent être placés. Nous plaçons également des cookies analytiques. En plaçant ces cookies, nous recevons des informations sur les flux de visiteurs, les sources de trafic et les pages consultées dans le but d'améliorer nos services. Les données sont anonymisées, nous ne traitons donc pas de données personnelles et nous n'avons pas besoin de votre autorisation. Nous avons besoin de votre autorisation pour les cookies de marketing à des fins de publicité et de personnalisation. Dans la rubrique "Ajustement des paramètres des cookies", vous pouvez indiquer vos préférences. Vous pouvez trouver plus d'informations dans notre déclaration de confidentialité et de cookies.
Logo

Mini MBA: Business Essentials in Management

Type de formation

Intra-entreprise

Formateur

NCOI Learning

Informations complémentaires Télécharger la brochure
Édition

Nouveau

Formation intra-entreprise ? Informations complémentaires
Vous souhaitez partager ? Envoyez
Général
Programme d'étude
Programme d'étude

Programme

MODULE 1: INTRODUCTION AND FINANCIAL MANAGEMENT (part 1)

A. Introduction

  • Defining the learning objectives
  • Initial steps in the improvement project

B. Financial management

  • How an organization works
  • Evaluating potential growth
  • Launching production trajectories
  • Salary negotiations
  • Strategic and financial planning
  • Market analysis and commercial negotiations
  • Presenting quarterly figures, expectations, long-term targets
  • The impact of your decisions on the financial results
  • The importance of teamwork at the top of an organization

MODULE 2: STRATEGIC MANAGEMENT

A. Towards a better focus in a targeted fashion

  • The components of a sound strategic plan
  • The importance of consequent and organization-wide strategic choices and how to make these choices
  • The importance of a correctly formulated mission and how to formulate that mission
  • The difference between corporate strategy and market strategy
  • The relationship with stakeholders: options and modi operandi.
  • An overview of strategic models that can help you develop a market strategy: Boston Matrix, Ansoff analysis, generic strategies, SWOT analysis...
  • Implementing a strategy in a successful organization based on the 7-S approach (McKinsey)

MODULE 3: HUMAN RESOURCES MANAGEMENT

A. Fundamentals for happy and motivated employees

  • Recruitment and selection: recruitment channels, selection rules and pitfalls, types of contracts
  • Welcoming new employees
  • Remuneration: basic principles, salary as motivator, remuneration dos and don'ts,
  • Career paths, career management
  • The manager's role in the training and development of employees
  • Evaluation: the importance of performance reviews
  • Bidding employees farewell
  • Social consultation

MODULE 4: PROJECT MANAGEMENT AND CHANGE MANAGEMENT

A. Turning projects into concrete results effectively

  • The growing importance of a project-based approach
  • The organizational aspect of projects: the ‘format’ aspect, the ‘I’ aspect, the ‘we’ aspect
  • What forces and interests come into play in projects?
  • How to set up a project?
  • How to increase your chances of success through project planning and project management?

B. Change management

  • How do employees regard change projects? Where does resistance arise?
  • Basic principles of successfully convincing people of change
  • How to boost your success rate? Practical recommendations and step-by-step plan

MODULE 5: MARKETING AND SALES

A. A well-thought-out marketing and sales policy in response to a competitive market environment

1. Business strategy

  • Deciding on one of the three business values
  • Deciding on the most optimal product-market mix
  • Four strategies to escape from a commodity
  • Discovering potential for growth and ditto strategies

2. Brand strategy

  • Determining brand value, brand profiles and a communication model to match
  • Determining the existing and desired image
  • Determining the value proposition
  • Different positioning strategies and brand structures

3. Communication strategy

  • Segmented marketing planning
  • Integrated communication
  • Determining the media matrix
  • Managing the ROI of your marketing planning

BUSINESS CASE COACHING

Optional evening sessions until 7.30 p.m.

MODULE 6: ORGANIZATION AND LEADERSHIP

A. Leadership as a cornerstone of corporate success

  • The difference between leading and leadership
  • The 4 important dimensions of leadership
  • Vision, inspiration and passion within the framework of leadership
  • How to deal with egoistic exchanges, a lack of excellence and political games in organizations

MODULE 7: SUPPLY CHAIN MANAGEMENT

A. Experience the dynamics between sales, operations, procurement and distribution

  • Setting up and managing a modern supply chain
  • The dynamics of supply chain management
  • The added value of cross-functional collaboration and decision taking
  • Via the business game 'The Fresh Connection' you will gain a more in-depth insight into the Sales & Operations Management concept. Possible business strategies (product leadership, customer intimacy and operational excellence) and their impact on supply chain management will also be discussed.
  • For this particular session, we would ask you to bring your own laptop.

MODULE 8: FINANCIAL MANAGEMENT (part 2)

A. Estimating, analysing and evaluating knowledgeably

  • How to read a balance sheet and a profit and loss account?
  • What can you learn from your customers' and suppliers' annual accounts?
  • The importance of financial analysis and translating that into a financial policy
  • How to perform an investment analysis?
  • What does an expenses and revenue analysis entail?
  • How to draw up a better financial plan and budget?

MODULE 9: INDIVIDUAL BUSINESS CASE PRESENTATION

Dates

Mini MBA: Business Essentials in Management

Webinar Unlimited
Découvrir et d’apprendre sans limite, où et quand vous le voulez. Avec « Webinar Unlimited », nous vous proposons un abonnement personnel vous permettant de suivre autant de webinaires en direct ou à la demande que vous le souhaitez. Et ce pendant 365 jours, pour seulement 940 euros par an.
Abonnez-vous à notre newsletter et profitez de 10% de réduction !

Gardez le contact (avec votre domaine d’expertise) et profitez d’avantages NCOI exclusifs :

  • 10 % de réduction sur votre prochaine formation inter-entreprises au choix
  • Des trucs et astuces, de l’inspiration et des informations personnalisées sur nos formations, directement dans votre boîte mail
  • Tentez de remporter de superbes prix